torsdag 14. juni 2012

Stille på Epla....

Her er noen tanker angående det som skjer på epla.no, eller hvertfall det jeg tror og har lest om på forumet til selgerne.

Ja, helt siden epla.no innførte enda mer avgifter og høyere priser på å legge ut varer, så har det vært en veldig stille periode inne på Faia Accessories også. Det er ikke bare min butikk som har fått føle på det å gå betraktelig ned i kunder. Det er veldig synd, for da må jeg kanskje se etter andre steder å flytte butikken min om ikke epla.no frister kunder og selgere til å være der mer. Men det kan jo bli til neste år eller lengre, spørs hvor mye tid jeg har til å flytte over 500 produkter :) 


Printscreen av "promoterings stunt", dette koster da altså 10 kroner å legge ut produktene på nytt igjen (for 4 produkter), som om det ikke er dyrt nok fra før av å betale 5 kr per produkt man selger og 5 % av hele salget. Og i tillegg koster det vel 2,50 kr å legge ut produkt for salg. Derfor har det ikke kommet så mye nytt i butikken min, også pga plassmangel til oppbevaring, da :) Det er ikke mye man sitter igjen med som fortjeneste når man har ganske billige produkter fra før av. Og jeg er ikke noe gullsmed, så det blir nok bare med plast, metall, fimoleire, kirurgisk stål og noe sterling sølv fremover også :P Det er jo det -jeg- synes er gøy å holde på med. Det er jo derfor jeg har butikken også, + tjene inn litt til studier og mat såklart.

Jeg har også min egen annonse på Google.no, og den ser sånn ut:


Så bruker jeg Facebook-siden min også sånn av og til, men har egentlig brukt den til å promotere nye smykker og ørepynt, siden jeg ikke kan lage mer på en stund så har den også stått litt stille. Så jeg håper at Epla.no kan gå bedre igjen, så jeg får råd til å kjøpe inn materialer og produkter kan skiftes ut ettersom de blir solgt :) 

Så vi får se hva som skjer i fremtiden, jeg håper jo Epla.no får tilbake alle kundene de pleide å ha. For det er jo trist at butikkene til oss som valgte å bli igjen etter pris-stigningen skal lide for det. Smykkene våre er jo fremdeles like kule, selv om noen kanskje er sinte på Epla. Det er jo ganske vanlig at priser på ting stiger i løpet av noen år, og ettersom jeg forstod på de som driver det hadde de ikke forandret på prisene på kjempelenge. 


Jeg har hvertfall meldt meg på sommersalget på Epla nå med disse smykkene:



50%

30%

Så da er det bare å logge inn og legge i handlekurven :)



Vel, jeg ønsker alle sammen en riktig 

GOD SOMMER! 


2 kommentarer:

  1. Lykke til. Jeg håper du får aktivitet på siden din.

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) Håper det tar seg opp snart. Rart at det plutselig ble sååå stille i februar/mars.

    SvarSlett